Overslaan en naar de inhoud gaan

VOIP Telefonie

Eigenlijk is VOIP telefonie niets anders dan bellen via internet. Sommigen noemen het dan ook internetbellen of internettelefonie. De letterlijke betekenis van VOIP is Voice Over IP (Internet Protocol). Je hebt hier dus een IP-verbinding voor nodig. Het gesproken geluid wordt via een internetverbinding naar de ontvanger gestuurd. De ontvanger hoeft niet verbonden te zijn met internet, want het digitale signaal wordt, indien nodig, omgezet naar analoog. Het grote voordeel van VOIP: je hebt dus geen aparte telefoonlijn of telefoonverbinding meer nodig, want alles loopt via de internetverbinding! Overigens kun je je huidige nummer behouden.

Apparatuur

Je kunt op verschillende manieren gebruik maken van VOIP. Je kunt met je laptop of via een app op je mobiele telefoon met VOIP bellen, maar je kunt ook op de traditionele manier bellen met een vast toestel (IP-telefoon). Deze telefoons sluit je rechtstreeks aan op het internet en ze zijn er in vele soorten en maten. Hele eenvoudige, waarmee je alleen kunt bellen en gebeld worden. Maar er zijn ook toestellen waar je een headset op kunt aansluiten of met uitgebreide receptie- en callcentermogelijkheden, met keuzemenu’s en wachtrij-opties.

Integratie met ERP en CRM

Het is mogelijk om je CRM en ERP systemen te koppelen aan VOIP telefonie. Hiermee zie je direct door wie je wordt gebeld en hoef je nooit meer naar (klant)gegevens te zoeken. Ze staan direct in je telefooncentrale. Heel praktisch en klantvriendelijk. Want doordat je weet wie er belt is het nóg eenvoudiger om de klant meteen persoonlijk aan te spreken.

Wij adviseren je graag en installeren jouw VOIP-verbinding, zodat je direct een werkplek hebt die werkt! Plug and play!